van Roncesvalles naar Zubiri - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Harriët Lemmens - WaarBenJij.nu van Roncesvalles naar Zubiri - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Harriët Lemmens - WaarBenJij.nu

van Roncesvalles naar Zubiri

Blijf op de hoogte en volg Harriët

25 Augustus 2016 | Spanje, Zubiri

De eerste nacht in een stapelbed op een slaapzaal overleefd. Op zoek naar mijn schoenen die net zo grijs zijn van het stof als alle anderen, dat ik ze niet meteen zie. OMG, wat als ze er niet meer zijn. Onherkenbaar, maar gelukkig staan ze er nog. Eerste etappe met rugzak. Om gewicht te verminderen heb ik mijn fleecevest waar ik 15 jaar in heb 'gewoond' achtergelaten voor een volgende gebruiker. Nu moet ik op zoek naar een ander 'vuuroffer' om het ritueel in Finistere uit te voeren. Doel van vandaag: hoe ga ik vrienden worden met deze 10 kg zware vijand op mijn rug? Langzaam lopen, veel rusten en niet te ver. Het is toch te heet. Het valt niet mee om onder alle omstandigheden overeind te blijven. Bij het doorwaden van een riviertje ben ik onderuitgegleden. Nat pak en natte schoenen. Heerlijk fris, dat wel. Met een paar Nederlandse dames en een heer het laatste stuk gelopen. Vannacht slaap ik in een soort Spaanse enclave met 8 mannen op de zaal. Gelukkig druppelen er nu ook enkele dames binnen.

  • 29 Augustus 2016 - 12:55

    De Van Schaijkjes :

    Leuk verslag snuitje xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harriët

Actief sinds 20 Aug. 2016
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 6951

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Te voet naar Santiage de Compostela

Landen bezocht: